sunnuntai 18. helmikuuta 2018

Neulottu palmikkokuvioinen kaulaliina

Minun äiti sai joululahjaksi sisarentyttäriltäni Ida-Sofialta ja Emmalta käsityökirjan nimeltä Klompelompe Neuleita koko perheelle. Kirja on täynnä neuleohjeita ja olen hypistellyt sitä käsissäni joka kerta kun olen käynyt äidin tykönä. Kaikkia sieviä malleja selatessa tuli kova halu käydä ostamassa lankaa ja alkaa neulomaan.

Pyysin viimeksi äidiltä kirjan lainaan ja kävin ostamassa Novitan Babywool -lankaa. Päätin että ensimmäisenä yritän tehdä Oscarille oikein tämmösen vanhanajan kaulaliinan jossa kulkee keskellä palmikkokuvio. Laitoin kaulaliinan alulle eilen iltapäivästä ja tänään päättelin siitä jo langanpäät.

Olen kuulkaas itteeni oikein tyytyväinen sillä kaulaliinasta tuli aivan samanlainen kuin kirjan kuvassakin. Oikein supersöpö ❤

Saapa nähä ensi viikonloppuna mitä pikku Oscar huivista tuumaa!
Mie itse kyllä innostuin niin että mietin juuri että taidan yrittää tehdä pojalle vielä jonkun kirjan monista sievistä lakkimalleista.
Täytyy ensin ostaa lisää tuota harmaata lankaa niin että lakki mätsää kaulaliinan kanssa.

Kuinkas siellä, tykkäättekö tehdä käsitöitä ja pysyykö kädessä virkkuukoukku tai neulepuikot?

Mukavaa pyhäpäivän jatkoa sekä alkavaa uutta viikkoa!

-Tiina









2 kommenttia:

  1. Taitava olet Tiina, hieno tuli!
    Mulla ei onnistus, inhoan käsitöitä :)

    Mukavaa pyhhää sinneki <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sari! Onneksi kaupoista löytyy hienoja kaulaliinoja, lakkeja ja käsineitä :)
      Mukavaa viikon jatkoa <3

      Poista

Kommentti on aina kiva!